Configuration de Google agenda
Comment puis-je configurer le fuseau horaire de mon agenda?
Pour changer le fuseau horaire de votre agenda, suivez ces étapes :
1. Connectez-vous à Google Agenda.
2. Dans le coin droit en haut de la page, cliquez sur le lien Paramètres de Agenda.
3. Dans la page Général, dans le champ Votre fuseau horaire actuel, sélectionnez le fuseau désiré.
4. Cliquez sur le bouton
Enregistrer en bas de page.
Est ce que Google Agenda possède un système de notifications?
Oui, par défaut Google Agenda affiche un pop-up 10 minutes avant le début de l'événement. Vous pouvez changer ce délai dans les Paramètres de Agenda.
J'ai configuré des rappels mais je ne les vois pas, pourquoi?
Pour recevoir une notification, assurez-vous que votre fenêtre Agenda est ouverte.
Puis-je changer le nombre de jours qui apparaissent dans mon agenda?
Oui, pour cela rendez-vous dans les Paramètres de Agenda (voir question 1)
Puis-je voir le nombre de semaine dans mon agenda?
Oui, en ajoutant un Autre agenda et Parcourir les agendas intéréssants.
Puis-je voir plus d'un fuseau horaire dans mon agenda?
Yes, you can view two time zones in Google Calendar. To add another time zone to your calendar view, clickSettings. On the General tab, under Your current time zone, select another time zone in the Additional time zone list.
Planifiez vos rendez-vous
Puis-je réserver des salles de conférences et des ressources avec Google Agenda?
Yes, we've added all the bookable resources to Google Calendar. In your invitation, click the Check guest and resource availability link. In the Find a Time window that appears, you can search for a resource or browse the list of resources.
Puis-je réserver plusieurs salles à la fois?
Oui, vous pouvez réserver plusieurs salles de réunion dans la planification de l'événement.Puis-je inviter un groupe d'envoi depuis le répertoire de l'entreprise à une rencontre?
No. If you invite a mailing list, the attendees won't see the meeting on their calendars. Therefore you must add each attendee individually to your invitation. Or, you can create your own "contact groups" using your Google Apps contacts picker, as follows:
- In your invitation, under Add Guests, click Choose from contacts.
- In the contacts picker that appears, start typing the name of one of the employees you want to invite.
- When the name appears, click it to add it to the list below.
- Repeat these steps for each employee you want to invite.
- Then select Save As Group to create a contacts group in your personal contacts.
- Enter a name for the group, and then click OK.
- Then click Done to invite the group to your meeting.
Now you can invite the same group to any meetings you schedule in the future, by clicking Choose from contacts and selecting the group in the drop-down list in the contacts picker and selecting Select all.
Puis-je inviter des personnes externes à mon entreprise à un rendez-vous?
Oui, vous pouvez envoyer des invitation à un événement à n'importe quelle adresse courriel.
Est-ce que je vais recevoir une notification par courriel si une personne accepte mon invitation?
By default, notifications are turned off. But you can turn reminders on, and choose whether to receive a pop-up notification or an email notification:
- Access Google Calendar.
- In the upper-right corner of the page, click Settings.
- Click the Calendars tab.
- Under My Calendars, click the Notifications link for your calendar.
- Choose the settings you want.
- Click Save.
Puis-je voir une liste des personnes qui ont accepté mon invitation?
Oui, ouvrez l'événement pour voir les personnes qui ont accepté l'invitation.
Quel est le maximum d'invités à une réunion?
Le maximum est de 500.
Puis-je configurer une réunion récurrente?
Yes, Google Calendar fully supports recurring meetings. To set one up, in your meeting invitation, select an option in the Repeats drop-down list.
En tant que hôte de le réunion, puis-je modifier l'heure et ou la date de la rencontre?
Yes, if you drag the meeting to another time, Google Calendar will ask you if you want to notify your guests.
Pendant combien de temps mes réunions restent dans Google Agenda?
Your past events remain on your calendar forever, unless you delete them. If you want to view past events, make sure you wait a few seconds for Google Calendar to retrieve them for the date you select.
Puis-je éditer uniquement une instance d'un évènement récurrent?
Yes. Open the instance that you want to edit, make your changes, and click Save. Google Calendar then asks you whether you want to apply your changes to just the selected meeting, all meetings, or all meetings moving forward.
Puis-je configurer une réunion privée?
Yes, Google Calendar has privacy settings. In the event details, select Private so only others with Make changes to events privileges (or higher) for your calendar can see the event and its details.
Attachez des documents
Puis-je joindre des fichiers à un rendez-vous?
At this time, Google Calendar does not support file attachments. To provide a file to meeting invitees, you can use any of the following methods:
Method 1: Schedule the meeting, and then send the attachment in a separate email message.
Method 2: Post the document on the intranet and add a link to a document in your meeting invitation.
Method 3: Create the document in Google Docs add the URL to the document in your meeting invitation. Use this method only if you know that all invitees have been migrated to Google Apps.
Method 4: Schedule the meeting through Google Mail: Compose a new email message addressed to your attendees, add the attachment, and then click Add event invitation. Enter details about your meeting, and then send the message. (If you want to check attendees' and resource availability first, create a new event in Google Calendar, but don't send the invitations. After you send the invitation in the email message, make sure you edit the event details to book the resource you want to use.)
Si quelqu'un utilise Outlook et m'envoi une invitation avec une pièce jointe, vais-je recevoir cette pièce jointe?
Yes, you'll still get the attachment in the email invitation you receive. However, the attachment won't appear in the event on your calendar.
Partage d'agendas
J'ai donné accès à un autre employé à mon agenda sur Outlook. Est-ce que cette personne va conserver les droits après la migration sur Google Agenda?
Another employee's access to your calendar does not migrate automatically to your Google calendar. However, you can easily re-establish access by sharing your calendar. For details, see [link to Calendar Setup document].
Quel est le niveau d'accès qu'on les autre personnes sur mon agenda? Est-ce que les détails sont publics?
By default, your calendar is shared with everyone at [company name], and they can see your calendar's free/busy information only. However, you can turn off calendar sharing.
If you share your calendar with everyone at [company name], you can specify whether they can see only free/busy information or all event details. You can also share your calendar with specific people at [company name], and can give them one of the following levels of access:
- See free/busy information only
- See all event details
- Make changes to your calendar
- Make changes and share your calendar with others
Si je veux accéder à un agenda d'un autre employé, est-ce que cette personne doit me donner la permission?
Yes, if you want to access another employee's calendar, that person must give you permission, by editing the settings for the calendar.
Si une personne me partage son agenda, puis-je recevoir un courriel lorsqu'un participant accepte un rendez-vous de cette personne?
Yes, you can set up notifications for a shared calendar. However, by default, notifications are turned off. Here's how to turn them on:
- Access Google Calendar.
- In the upper-right corner of the page, click Settings.
- Click the Calendars tab.
- On the Calendars tab, click the Notifications link for the calendar.
- Choose the settings you want.
- Click Save.
Si une personne me partage son agenda, puis-je le masquer?
Yes, you can hide the calendar by clicking it in your list of calendars on the left of your calendar view.
Invitations
Si je suis invité à une réunion, puis-je proposer un nouvel horaire?
Not directly, as in [Outlook/Notes], but there's an easy workaround. First, open the invitation and, under Are You Coming?, select Maybe. Then do one of the following:
- To propose a new time to the host only, enter your proposal in the Add a Note field.
- To propose a new time to all the attendees, click the Email guests link in the upper-right corner to send your new proposal in an email message to one or more attendees.
Puis-je transférer une invitation à un autre employé?
Yes, if the meeting host selected the option to allow guests to invite others. If so, in your meeting invitation, click Add guests, type the address to which you want to forward the invitation, and then click Save. Google Calendar will ask you if you want to send an invitation to the new guest. The new guest will then always receive updates to the meeting from the host. Note that the meeting host is notified by email that you invited another attendee.
Si une personne extérieur de l'entreprise m'envoi une invitation depuis un autre programme, vais-je pouvoir accepter l'invitation sur Google Agenda?
Yes, in most cases, you can. If possible, Google Calendar inserts an Add to Calendar link in the invitation. Simply click the link, and the invitation is added to your Google calendar. Otherwise, if the invitation is in the standard .ics format (such as Microsoft Outlook and Lotus Notes invitations), you can download the .ics file and upload it to Google Calendar.
Autres questions
Je ne reçois de courriel de confirmation lorsque un participant répond à mon invitation. Pourquoi?
By default, invitation replies are turned off in Google Calendar. You can turn them on by editing your calendar settings. For details, see [link to Calendar Setup document].